All Categories
Featured
Is inhoudelijk goed gedocumenteerd om educatie en begeleiding te geven. Beschikt over de nodige didactische competenties om het leerproces van de doelgroep te activeren en te begeleiden (stoma paste). Zorgt voor een goed evenwicht tussen enerzijds het structuren en richten van het leerproces en anderzijds het faciliteren van het leerproces door de personen die hij begeleidt zelf de verantwoordelijkheid voor het denk- en leerproces te laten nemen
Kan gerichte informatie opzoeken, analyseren en synthetiseren en hij weet deze informatie in te zetten tijdens het begeleiden van de doelgroep. Beschikt over de nodige feedbackcompetenties, zodat hij anderen op een zinvolle manier feedback kan geven. stoma paste. Heeft oog voor het motiveren van personen tijdens zijn begeleidende activiteiten en doet dit op de gepaste wijze (o.a
Toont zich empathisch en luistert actief en oprecht naar de personen die hij begeleidt. Kan samenwerken in team met respect en openheid voor de inbreng en achtergrond van alle betrokkenen. stoma paste. Heeft oog voor verschillen in de doelgroep betreffende bekwaamheden en persoonlijkheden en kan hier constructief mee omgaan. Beschikt over praktisch-organisatorische competenties
Kan zelfstandig werken en beslissingen nemen - stoma paste. Werkvormen Werkvorm Spreiding Startmoment(en) Contacturen (6u) 1 academiejaar periode 1 Zelfstudie (84u) Evaluatie Ex - spaceplus perfusor. Moment kans Vorm Gewicht Herhaal Toelichting baar? 1 september-juni opdracht 100% Ja 2 augustusseptember opdracht 100% NVT Ten laatste op de eerste dag van de examenperiode van periode 2 (14-01-2013) of periode 4 (27-05-2013), wordt de volledige opdracht ingeleverd via Blackboard
: 1,3 Wegingsfactor: 3 Quotering: Op 20 (tot op een halve) Studiebelasting: 120u Contacturen per jaar: 4u Soort opleidingsonderdeel: deel van een opleidingsonderdeel Deelopleidingsonderdeel 3V 5.1 12-13 - Literatuurstudie 3V Toelatingsvoorwaarden (volgtijdelijkheid) Zie 3V Beroepsontwikkeling en wetenschappelijk onderzoek - stoma paste. Studievoortgang Geen specifieke studievoortgangsmaatregel (stoma paste). Leerinhoud Het schrijven en presenteren van een literatuurstudie Doelstellingen Kennis: Weet hoe een correcte literatuurverwijzing te maken, zowel in een tekst als in de literatuur
Kan zelfstandig, via de verschillende databases, artikels opzoeken in de bibliotheek. Kan Nederlands- en anderstalige verpleegkundige en vroedkundige artikels kritisch beoordelen. Kan de verkregen gegevens structureren aan de hand van een tabel - stoma paste. Kan correcte literatuurverwijzing maken, zowel in een tekst als in de literatuur - geautomatiseerde infuustherapie. Kan het onderzoeksonderwerp duidelijk afbakenen. Kan een probleemstelling correct weergeven
Kan een discussie en conclusie schrijven. stoma paste. Is in staat om het werk te presenteren met PowerPoint presentatie. Attituden: Is in staat om op een zelfstandige en verantwoorde wijze om te gaan met wetenschappelijke publicaties binnen de verpleegkunde. stoma paste. Onderwijstaal: Nederlands Werkvormen Werkvorm Spreiding Startmoment(en) Contacturen (4u) 1 academiejaar periode 1 Zelfstudie (116u) Evaluatie Ex
: 1 Wegingsfactor: 1 Quotering: Op 20 (tot op een halve) Studiebelasting: 30u Contacturen per jaar: 12u Soort opleidingsonderdeel: deel van een opleidingsonderdeel Deelopleidingsonderdeel 3V 6.1 12-13 - Verpleegkundige in de wereld 3V Toelatingsvoorwaarden (volgtijdelijkheid) Zie 3V Innovereren en inventief handelen - stoma paste. Studievoortgang Geen specifieke studievoortgangsmaatregel. Leerinhoud Organisatie van gezondheidszorg over de grenzen heen
Aspecten van de hulpverlening in een andere cultuur (o.a - stoma paste. effecten van hulpverlening op de samenleving inschatten en hanteren, religieuze gebruiken, culturele gebruiken). De rol, taak en (meer)waarde van de (para)medische hulpverlener in een derdewereldland - stoma paste. Doelstellingen De student: Maakt kennis met de organisatie van de gezondheidszorg in het buitenland vanuit cliëntgericht perspectief
Maakt kennis met de rol van de hulpverlener in een derdewereldland. Maakt kennis met de millenniumdoelstellingen opgesteld door de VN en verwerft inzicht in de (gezondheids)problemen over de hele wereld. Formuleert de problematiek van één van de acht millenniumdoelstellingen via opzoekwerk (stoma paste). Werkvormen Onderwijstaal: Nederlands Werkvorm Spreiding Startmoment(en) Contacturen (12u) 1 periode periode 2 Zelfstudie (18u) Evaluatie Ex
Presentatie en self-en peerassesment zal plaatsvinden in de laatste week van deze lesperiode (stoma paste). De schriftelijke neerslag van de presentatie wordt op de dag van de presentatie afgegeven aan de docent. stoma paste. De presentatie wordt individueel beoordeeld; het product is een groepspunt. Studiematerialen (onder voorbehoud) Medium Studiemateriaal Cursus Leertekst: 3V Verpleegkundige in de wereld Auteur Instap- en studiebegeleiding Bij dit opleidingsonderdeel hoort vakgeïntegreerde studiegegeleiding
Studievoortgang Geen specifieke studievoortgangsmaatregel. Leerinhoud Diepere inzichten creëren via probleemgestuurd onderwijs - stoma paste. Omgaan met cognitieve conflicten (introcan safety deepaccess). Contacturen per jaar: 18u Doelstellingen De student: Kan in een werkomgeving de omstandigheden die mogelijks aan een incident (al dan niet met onbedoelde schade aan de patiënt) ten grondslag liggen, identificeren. Kan deze omstandigheden feitelijk en gedetailleerd beschrijven en analyseren
Latest Posts
Stoma Ileostomy Colostomy
Thuishulp Dementie
Eigen Bijdrage Thuishulp 2017